Community News

Alberta Printmakers Grand Opening and Carve Carve Carnival Fundraising Event

Alberta Printmakers has moved to a larger facility and we are launching the new space with a print market and a day full of activities for all ages!

When: Saturday, August 16, 2025 from 11 am to 4 pm
Where: A/P Gallery and Studio
#460 42 Ave SE
Calgary, AB

Make your own custom buttons! Print a silkscreen tote bag (3 designs to choose from)! Stamp your own printed card! Print your own bookmarks using LEGO and our Nolan Proof Press! Design and print your own linocut! (Kid friendly materials too!) Create your own magnets! Enjoy cotton candy made fresh by Gummi Boutique! Win big at our neigboorhood Plinko game! Browse through our Summer Print Market!

All hands-on activities and midway treats are each priced from FREE to $14, with most being under $5! There is something for everyone!

Market items are priced as marked.

All proceeds from the day go toward fundraising for expanding A/P community programming and facilities and support the market artists.

Weather permitting, festivities will be set up outside in the front parking lot, as well as throughout the A/P Gallery and Studio.

Visit HERE for more information.

Image
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

Step right up at our new location and enjoy a full day of spectacular printmaking funfair for all ages!

Facebook title
Alberta Printmakers Grand Opening and Carve Carve Carnival Fundraising Event
Facebook description

Step right up at our new location and enjoy a full day of spectacular printmaking funfair for all ages!

Twitter title
Alberta Printmakers Grand Opening Event
Twitter description

Step right up at our new location and enjoy a full day of spectacular printmaking funfair for all ages!

Deadline
Art discipline
Location
Artist opportunity type
Expiry
Preview image
Spotlight
Off
From News Feed
Yes

OFFRE D’EMPLOI - Chargé.e des communications et du rayonnement

OFFRE D’EMPLOI
Chargé·e des communications et du rayonnement

Le RAFA souscrit au principe d’équité en matière d’emploi. Nous nous engageons à bâtir un milieu de travail inclusif et diversifié, où chaque personne est respectée et valorisée. Nous encourageons les candidatures de personnes de tous les horizons, y compris les Autochtones, les personnes racisées, les personnes en situation de handicap et les membres de la communauté 2SLGBTQIA+.

SOMMAIRE 

Relevant de la direction générale et travaillant en étroite collaboration avec l’équipe, le ou la chargé·e des communications et du rayonnement contribue à la visibilité des activités du RAFA, à la mise en valeur de ses membres, ainsi qu’à la promotion de l’organisme dans l’ensemble du milieu artistique et culturel. Elle coordonne également la planification et la logistique des événements et activités du RAFA.

TÂCHES ET RESPONSABILITÉS RELIÉES AU POSTE

Promotion et communications:

  • Appuyer l’élaboration et la mise en œuvre du Plan de communications;
  • Coordonner le contenu, la mise à jour et la promotion du site Internet du RAFA incluant le portail Coup d’œil, les répertoires des membres (artistes, organismes, entreprises, travailleurs et travailleuses culturels), afin de faire rayonner les services et initiatives du RAFA et de ses membres.
  • Coordonner le contenu et les communications des réseaux sociaux du RAFA — Facebook, Instagram, etc.;
  • Coordonner la production annuelle et à la mise à jour des outils de promotion (virtuels ou imprimés);
  • Au besoin, effectuer le graphisme et la mise en page du matériel de communication;
  • Travailler à la mise en valeur des artistes et à la circulation de leurs œuvres;
  • Appuyer la réalisation et la production de pubs, communiqués, suivis auprès des médias;
  • Appuyer la direction dans la production des ententes de visibilité avec les partenaires et les médias (Radio-Canada, le Franco, etc.);

Coordination d’événements :

  • Planifier et assurer la coordination logistique d’événements tels que les forums, les ateliers de formation, prestations artistiques, campagnes de financement et autres initiatives;
  • Voir au bon déroulement des activités, sur place ou en ligne, en collaboration avec l’équipe.
  • Préparer les échéanciers, participe à la gestion des budgets d’événement et rédige les bilans post-mortem.
  • Soutenir ponctuellement d'autres projets ou mandats liés à la mission du RAFA.

Appuis administratifs : 

  • Assurer les communications auprès du membership, des partenaires et des donateurs.
  • Assurer la coordination de rencontres, de projets ou d’événements, en présentiel ou en virtuel.
  • Collaborer à la rédaction, à la révision et à la correction de documents variés.
  • Autres tâches connexes

COMPÉTENCES RECHERCHÉES

  • Diplôme universitaire dans une discipline en lien avec le poste OU un agencement acceptable d’études, de formation et (ou) d’expérience relié au poste (3 à 5 ans) ;
  • Capacité à planifier, coordonner et gérer plusieurs événements de façon autonome et en équipe.
  • Expérience concrète en gestion d’événements ou production (culturelle, communautaire ou institutionnelle).
  • Aptitude à gérer des fournisseurs, partenaires et bénévoles.
  • Bonne gestion du stress, des imprévus, et capacité à « tenir les fils » lors d’activités publiques.
  • Excellente maîtrise du français écrit et oral, avec une capacité à adapter le ton selon les publics. Bonne compréhension de l’anglais.
  • Aisance dans la gestion de contenus numériques (site web, réseaux sociaux, infolettres).
  • Connaissances des logiciels Microsoft 365, des outils de gestion des médias sociaux (Meta Business Suite) et des outils de design graphique (ex. Canva, InDesign, ou autres outils équivalents);
  • Connaissance de la francophonie en situation minoritaire et du secteur des OSBL;
  • Grande capacité d’organisation, souci du détail et gestion efficace des priorités.
  • Autonomie, proactivité et rigueur dans le suivi des tâches.
  • Faire preuve de créativité et de vision;
  • Faire preuve de leadership, d’écoute, de tact et de diplomatie;
  • Faire preuve de sensibilité et de respect envers la diversité sous toutes ses formes (culturelle, linguistique, identitaire, etc.);
  • Flexibilité d’horaire, soirées et fins de semaine à l’occasion.

CONDITIONS 

  • Poste à temps plein, 35 heures/semaine
  • Lieu de travail: Edmonton, Alberta
  • Entrée en poste: immédiatement

Les candidatures seront évaluées au fur et à mesure de leur réception, et l’appel restera ouvert jusqu’à ce que le poste soit comblé. Nous encourageons toutefois les personnes intéressées à soumettre leur candidature le plus tôt possible. Si ce poste vous intéresse, veuillez faire parvenir votre curriculum vitae accompagné d’une lettre de motivation démontrant comment vos études et/ou vos expériences professionnelles correspondent aux critères de l’offre d’emploi, en français, à Raphaël Freynet, directeur général : direction@lerafa.ca.

Le RAFA remercie tous les candidats qui porteront de l’intérêt pour ce poste. Néanmoins, notez que seuls les candidats et candidates retenus pour une entrevue seront contactés. Les candidatures seront traitées de manière confidentielle et équitable.

À propos du RAFA

Le Regroupement artistique francophone de l’Alberta (RAFA), porte-parole des arts et de la culture d’expression française de l’Alberta, connecte, soutient et favorise la professionnalisation, l’essor et la vitalité de sa communauté artistique. Grâce au Regroupement artistique francophone de l’Alberta (RAFA), les artistes, travailleurs et travailleuses culturelles d’expression française de l’Alberta inspirent et rayonnent dans leurs communautés et au-delà de leurs frontières par leurs créations et leurs actions.

https://lerafa.ca

ÉQUITÉ         LEADERSHIP         QUÊTE DE LA RÉUSSITE EXEMPLAIRE         SOLIDARITÉ         RESPECT

Image
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

Joignez notre équipe au RAFA et assurez la promotion, la visibilité et le rayonnement de la communauté artistique francophone.

Facebook title
OFFRE D’EMPLOI - Chargé.e des communications et du rayonnement
Facebook description

Joignez notre équipe au RAFA et assurez la promotion, la visibilité et le rayonnement de la communauté artistique francophone.

Twitter title
OFFRE D’EMPLOI - Chargé.e des communications
Twitter description

Joignez notre équipe au RAFA et assurez la promotion, la visibilité et le rayonnement de la communauté artistique francophone.

Deadline
Art discipline
Location
Artist opportunity type
Expiry
Preview image
Spotlight
Off
From News Feed
Yes

OFFRE D’EMPLOI : Chargé·e de la programmation et des services aux membres

OFFRE D’EMPLOI
Chargé·e de la programmation et des services aux membres

Le RAFA souscrit au principe d’équité en matière d’emploi. Nous nous engageons à bâtir un milieu de travail inclusif et diversifié, où chaque personne est respectée et valorisée. Nous encourageons les candidatures de personnes de tous les horizons, y compris les Autochtones, les personnes racisées, les personnes en situation de handicap et les membres de la communauté 2SLGBTQIA+.

SOMMAIRE 

Relevant de la direction générale, la personne titulaire du poste joue un rôle central dans l’accueil et l’accompagnement des membres – artistes, travailleuses et travailleurs culturels, organismes et diffuseurs. Elle contribue à la mise en œuvre des services et des programmes du RAFA, facilite les maillages artistiques, et soutient le développement d’une communauté francophone artistique forte et connectée.

TÂCHES ET RESPONSABILITÉS RELIÉES AU POSTE

Mise en œuvre des programmes et accompagnement des membres :

  • Contribuer à la réalisation de la programmation annuelle et soutient l’application des priorités stratégiques définies par la direction générale.
  • Assurer un lien constant avec les membres, et l’accueil de nouveaux membres.
  • Collaborer à la gestion et à la livraison des programmes et des services favorisant la professionnalisation et le développement de marchés.
  • Assurer la coordination des activités liées au Réseau albertain de diffusion artistique.
  • Faciliter les mises en relation entre artistes membres et diffuseurs, en tenant compte des priorités, intérêts et profils de chacun.
  • Prendre part activement au développement, à la planification et à la mise en œuvre de nouveaux projets.
  • Soutenir l’organisation d’événements structurants tels que le Forum annuel des arts et de la culture, et la Rencontre annuelle en diffusion.

Relations sectorielles et événements :

  • Représenter à l’occasion le RAFA et ses membres à des rencontres de positionnement et lors d’événements. 

Soutien administratif et stratégique : 

  • Gérer les adhésions et veille à la mise à jour du répertoire des membres.
  • Participer à la recherche, à la collecte de données et à l’analyse d’informations pertinentes pour les projets ou le positionnement de l’organisme.
  • Offrir un appui administratif à la direction générale et contribue au bon fonctionnement des opérations internes.
  • Accomplir toute autre tâche en lien avec ses fonctions.

COMPÉTENCES RECHERCHÉES

  • Diplôme universitaire dans une discipline en lien avec le poste OU un agencement acceptable d’études, de formation et (ou) d’expérience relié au poste (3 à 5 ans).
  • Excellentes habiletés en communication orale et écrite en français, et bonne compréhension de l’anglais.
  • Expérience dans la coordination de projets ou d’activités culturelles, communautaires ou artistiques.
  • Sens de l’organisation, autonomie et rigueur dans le suivi de dossiers. Compétences en planification et en gestion du temps, avec une capacité à respecter des échéanciers multiples.
  • Capacité à travailler en équipe et à collaborer avec divers partenaires (artistes, organismes, etc.).
  • Faire preuve d’une grande capacité d’adaptation.
  • Connaissance de la francophonie en situation minoritaire et du secteur des OSBL.
  • Capacité à comprendre les besoins de différents profils de membres (artistes, travailleuses et travailleurs culturels, organismes).
  • Capacités d’analyse, de recherche, de conceptualisation et de pensée stratégique.
  • Rigueur et souci du détail.
  • Faire preuve de leadership, d’écoute, de tact et de diplomatie.
  • Faire preuve de sensibilité et de respect envers la diversité sous toutes ses formes (culturelle, linguistique, identitaire, etc.).
  • Connaissances dans l’utilisation des logiciels Microsoft et autres.
  • Flexibilité d’horaire, soirées et fins de semaine à l’occasion.

CONDITIONS 

  • Poste à temps plein, 35 heures/semaine
  • Lieu de travail : poste basé à Edmonton, ou ailleurs en Alberta. Des déplacements ponctuels à Edmonton seront à prévoir.
  • Entrée en poste : immédiatement

Les candidatures seront évaluées au fur et à mesure de leur réception, et l’appel restera ouvert jusqu’à ce que le poste soit comblé. Nous encourageons toutefois les personnes intéressées à soumettre leur candidature le plus tôt possible. Si ce poste vous intéresse, veuillez faire parvenir votre curriculum vitae accompagné d’une lettre de motivation démontrant comment vos études et/ou vos expériences professionnelles correspondent aux critères de l’offre d’emploi, en français, à Raphaël Freynet, directeur général : direction@lerafa.ca

Le RAFA remercie tous les candidats qui porteront de l’intérêt pour ce poste. Néanmoins, notez que seuls les candidats et candidates retenus pour une entrevue seront contactés. Les candidatures seront traitées de manière confidentielle et équitable.

À propos du RAFA

Le Regroupement artistique francophone de l’Alberta (RAFA), porte-parole des arts et de la culture d’expression française de l’Alberta, connecte, soutient et favorise la professionnalisation, l’essor et la vitalité de sa communauté artistique. Grâce au Regroupement artistique francophone de l’Alberta (RAFA), les artistes, travailleurs et travailleuses culturelles d’expression française de l’Alberta inspirent et rayonnent dans leurs communautés et au-delà de leurs frontières par leurs créations et leurs actions.

https://lerafa.ca

ÉQUITÉ         LEADERSHIP         QUÊTE DE LA RÉUSSITE EXEMPLAIRE         SOLIDARITÉ         RESPECT

Image
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

Joignez notre équipe au RAFA et soutenez la programmation, l’accueil et le développement des membres de la communauté artistique et culturelle.

Facebook title
OFFRE D’EMPLOI : Chargé·e de la programmation et des services aux membres
Facebook description

Joignez notre équipe au RAFA et soutenez la programmation, l’accueil et le développement des membres de la communauté artistique et culturelle.

Twitter title
OFFRE D’EMPLOI : Chargé·e de la programmation
Twitter description

Joignez notre équipe au RAFA et soutenez la programmation, l’accueil et le développement des membres de la communauté artistique et culturelle.

Deadline
Art discipline
Location
Artist opportunity type
Expiry
Preview image
Spotlight
Off
From News Feed
Yes

The 2025 ADFA Casino Fundraiser Is Looking For Volunteers

The 2025 Alberta Drama Festival Association (ADFA) Casino fundraiser runs Sunday September 14th & Monday September 15th and we are looking for volunteers. Proceeds earned from our casino are critical for our operations and the casino is one of our key fundraising events.  If you have any questions regarding your volunteer position or sign up, please feel free to email prod@pumphousetheatre.ca.

SIGN UP LINK: www.signupgenius.com/go/20F094CACAF2EA1F58-55273839-adfa#/

Casino Location:
ACE Casino Airport
40 Aero Cres NE
Calgary, AB T2Z 6W5

If you don't have a car or ride to the casino - no problem - just grab a cab to the casino and we'll pay for your cab to the casino and back home again. Pay your driver, collect a receipt and send an e-mailed copy to us! Reimbursement forms will be made available.

Volunteer Worker and Casino Information

On the spot training is provided to all volunteers by our hired casino advisors who are on-site and accessible to volunteers at all times during their shift.
Please bring photo ID with you for when you check in for your shift.
Arriving on time is very important as we cannot operate the casino without all the volunteers in place.
Dress code for volunteers is casual.
Food and beverages are available for all volunteers.  Please wear your name badge (which you will get when you check in) and you will be able to charge your order to the ADFA account. Don't worry about tipping because a 15% gratuity is added onto our final bill. Outside food and beverages are not permitted.
Laptop computers are prohibited within the casino.
Parking is available at no charge.
The casino is an accessible facility with elevator access.
You can't drink liquor or gamble at the casino.  There will be designated smoking areas.

Volunteer Roles

General Manager: Responsible for the overall continuity of the casino. Some data entry experience is required.
Banker: In control of the cash and chip inventories. This position is mostly data entry.
Cashier: Redeems player’s chips for cash. Little data entry required.
Chip Runner: Delivers chips from the Banker to the game tables as required; will count chips with the gaming floor staff as required. A fair amount of data entry is required.
Count Room: Will sort and use money counting machines to count money. Some data entry required.

Your contact during our two day casino is Troy Coulliard, Calgary Regional Representive and Casino Chair for ADFA. You can contact him at prod@pumphousetheatre.ca OR 403.809.6452.  In the event you are running late or if you have to cancel at the last minute please contact us as soon as possible.

We really appreciate you taking time out of your very busy schedules to help us and thanks to all your efforts you will make our 2025 casino fund raiser a successful event.

Image
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

The 2025 ADFA Casino fundraiser runs Sunday, September 14 and Monday, September 15 and we are looking for volunteers. Proceeds earned from our casino are critical for our operations and the casino is one of our key fundraising events.

Facebook title
The 2025 ADFA Casino Fundraiser Is Looking For Volunteers
Facebook description

The 2025 ADFA Casino fundraiser runs Sunday, September 14 and Monday, September 15 and we are looking for volunteers. Proceeds earned from our casino are critical for our operations and the casino is one of our key fundraising events.

Twitter title
The 2025 ADFA Casino Is Looking For Volunteers
Twitter description

The 2025 ADFA Casino fundraiser runs Sunday, September 14 and Monday, September 15 and we are looking for volunteers. Proceeds earned from our casino are critical for our operations and the casino is one of our key fundraising events.

Deadline
News type
Art discipline
Location
Artist opportunity type
Expiry
Preview image
Spotlight
Off
From News Feed
Yes

Job Opportunity: Assistant Curator (Gallery), Town of Okotoks

The Town of Okotoks has an exciting opportunity for a highly motivated Assistant Curator (Gallery) to join the Culture & Heritage team within the Community Identity Business Centre, Planning & Identity Sub-Division and Community Growth & Identity Division. Reporting to the Culture & Heritage Team Leader, the Assistant Curator (Gallery) will be responsible for work such as:

- In consultation with the Culture & Heritage Team Leader (Curator), prepares, negotiates and oversees fulfillment of formal agreements with artists, external partners for art or historical objects as a collection or on loan;
- Assists with the creation of meaningful exhibitions and related programming; includes updating exhibit themes and interactive components as needed, ensuring the preservation of our community’s culture & heritage;
- Assists Community Engagement with marketing and public engagement, including promoting exhibitions, programs and activities;
- As directed, opens and closes the facility, manages admissions and sales, greets and provides information to visitors and tourists;
- Develop relationships with and provide service to a diverse array of visitors, members, program registrants, facility users and community partners;
- Oversee gift shop ordering and sales;
- Coordinate the Art Gallery’s active membership program, including sale of memberships, member communication, membership database maintenance and membership appreciation events;
- Responsible for Gallery financial transactions, daily till cash-outs and reconciliation and the preparation of daily deposits.

What you Bring
A combination of education and experience that would provide the required knowledge, skills and abilities to qualify.  A typical way to qualify is equivalency to completion of a University (Bacehlor) Program in a related field, such as Fine Arts, Art History, or Mueseum Studies, as well as:

  • 3 or more years related work experience representing continuous learning and career progression;
  • Experience with writing funding and grant applications considered an asset;
  • Knowledge of local history, culture and art including that of the local indigenous community is considered an asset;
  • Strong customer experience aptitude;
  • Strong research and writing skills;
  • Able to manage assigned work, including larger projects effectively and independently;
  • Proven verbal communication and storytelling skills;
  • Flexibility to work a non-standard work week, including weekends and occasional evenings

For more information about the position and how to apply, please visit the Town of Okotoks's Careers website.

Application Deadline: August 3, 2025

Image
Image of the Town of Okotoks
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

The Town of Okotoks has an exciting opportunity for a highly motivated Assistant Curator (Gallery) to join the Culture & Heritage team within the Community Identity Business Centre, Planning & Identity Sub-Division, and Community Growth & Identity Division.

Facebook title
Job Opportunity: Assistant Curator (Gallery), Town of Okotoks
Facebook description

The Town of Okotoks has an exciting opportunity for a highly motivated Assistant Curator (Gallery) to join the Culture & Heritage team within the Community Identity Business Centre, Planning & Identity Sub-Division, and Community Growth & Identity Division.

Twitter title
Assistant Curator (Gallery), Town of Okotoks
Twitter description

The Town of Okotoks has an exciting opportunity for a highly motivated Assistant Curator (Gallery) to join the Culture & Heritage team within the Community Identity Business Centre, Planning & Identity Sub-Division, and Community Growth & Identity Division.

Deadline
Art discipline
Location
Artist opportunity type
Expiry
Preview image
Spotlight
Off
From News Feed
Yes

New Release: Michalis Andronikou’s Album "Heliostagma" of Songs for Voice and Guitar

PRESS RELEASE

New Album Release: “Heliostagma”
Music by Michalis Andronikou
Poetry by Giorgos Mastroyiannopoulos
Performed by Elektra Karali – voice | Panos Megarchiotis – classical guitar

The new album “Heliostagma” features fifteen art songs composed by Michalis Andronikou, set to the poetry of Giorgos Mastroyiannopoulos, and performed by singer Elektra Karali and classical guitarist Panos Megarchiotis. Recently released by the Italian label Da Vinci Classics, the album is available both as a physical CD and across all major digital platforms worldwide.

In “Heliostagma”, voice and guitar engage in a lyrical dialogue where poetry and music intertwine to evoke a landscape of introspection, and emotional depth. This intimate collaboration invites listeners into a world where contemporary art song meets timeless expression. With sensitivity and nuance, Karali and Megarchiotis bring to life Andronikou’s refined settings of Mastroyiannopoulos’ evocative verses, creating a soundscape that is at once deeply personal and universally resonant.

You can find more about the album here:
https://davinci-edition.com/product/c01066/

You can also get a first taste of the album here:
https://www.youtube.com/watch?v=bmUDggAafdI

Label: www.davinci-edition.com
Streaming: Available on Spotify, Apple Music, Deezer, Amazon Music and more.

Image
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

The new album “Heliostagma” has just been released in both physical and digital formats by Da Vinci Classics.

Facebook title
New Release: Michalis Andronikou’s Album "Heliostagma" of Songs for Voice and Guitar
Facebook description

The new album “Heliostagma” has just been released in both physical and digital formats by Da Vinci Classics.

Twitter title
New Release: Michalis Andronikou’s "Heliostagma"
Twitter description

The new album “Heliostagma” has just been released in both physical and digital formats by Da Vinci Classics.

Deadline
News type
Art discipline
Location
Expiry
Preview image
Spotlight
Off
From News Feed
Yes

Call for Mural Artists

Momentum in Motion

Deadline: August 1, 2025 

Strathcona County is seeking artist proposals for a unique mural project that reflects the themes of momentum, movement and collective energy. This commission offers an opportunity to contribute vibrant, meaningful art to an indoor recreational space in Sherwood Park. We welcome submissions from Alberta-based artists or artist teams working in mural painting, visual storytelling, or community-engaged practice.  

Location: Interior Gym Walls, Millennium Place, 2000 Premier Way, Sherwood Park, AB, T8H 2G4 

Budget: $25,000 (inclusive of artist fees, materials, and supplies) 

Support: On-site scissor lift provided/after-hours access (when the building is closed to public) 

Timeline: Installation Fall 2025   

This large-scale interior mural will energize a bustling gymnasium used by youth and families. Thematic direction focuses on momentum, abstractly expressing movement, vitality, and transformation through bold, expressive visual language. 

The mural should include: 

  • Bright, uplifting colours
  • Flowing forms and gestural lines
  • Non-literal depictions of physical and emotional motion
  • A contemporary, playful, youth-oriented tone 

Read the full call here: www.strathcona.ca/recreation-events/arts-and-culture/public-art 

Image
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

Strathcona County is seeking artist proposals for a unique mural project that reflects the themes of momentum, movement and collective energy.

Facebook title
Call for Mural Artists
Facebook description

Strathcona County is seeking artist proposals for a unique mural project that reflects the themes of momentum, movement and collective energy.

Twitter title
Call for Mural Artists
Twitter description

Strathcona County is seeking artist proposals for a unique mural project that reflects the themes of momentum, movement and collective energy.

News type
Art discipline
Location
Artist opportunity type
Expiry
Spotlight
Off
From News Feed
Yes

Call for Emerging Indigenous Artists

About the program

The Cultivating Indigenous Talent in the Arts (CITA) program will host a series of one-week mentorships from September 2025 to August 2026, providing 10 emerging Indigenous artists from remote Alberta communities with personalized guidance and professional development to help them build confidence in their craft while developing the necessary tools to grow their careers. The program will take place in Fort McMurray, Alberta, where each artist will receive direct mentorship from Arts Council Wood Buffalo’s experienced staff and will conclude with the delivery of a workshop, sharing their artistic skills with the local community.

Eligibility criteria

  • Artist must reside in Alberta, preference to those living in remote regions.
  • Artist must identify as Indigenous (First Nations, Métis, Inuit, or Non-Status)
  • Artist should be considered “emerging”, meaning they are in the early stages of their artistic career.
  • Must be of age to travel and live alone for the duration of the program.

About the program

  • Each artist will participate in a personalized one-week mentorship, where they will receive tailored mentorship from Arts Council Wood Buffalo’s experienced staff.
  • Mentorship is focused on Portfolio Development, Artist Statement & Bio Writing, Marketing & Self-Promotion, Community engagement, Applying for Grants and Opportunities, Networking, and Workshop facilitation.
  • At the end of each mentorship, the artist will host a public workshop to showcase their work and engage with the local community.
  • ACWB will cover the cost of travel, accommodation, and per diem allowance for the selected artists.

Workshop media

The selected artists will host a community art workshop and must be able to teach and engage students in an artform or technique that they feel comfortable in. Artforms may include, but are not limited to:

  • Painting/Drawing
  • Ceramics
  • Dance/Music (includes Drumming and traditional dances)
  • Photography
  • New Media Arts
  • Traditional Indigenous Crafts (ie. beading, weaving, wood/hide burning etc.)
  • Textiles
  • Theatre/Acting
  • Sculpture
  • Woodworking
  • Storytelling/Writing

Submitting a proposal

All submissions must be submitted through our online Opportunities Portal. Create an account, login and then click on the purple “Start Entry” button. You may begin drafting your proposal by selecting “Cultivating Indigenous Talent in the Arts (CITA)” as your category. Artists may be invited to a brief interview, as a part of the selection process. 

Submission deadline

Submissions must be submitted by Monday, August 4, 2025 at 11:59 pm.

Selection process

The artists will be selected for an interview on the strength and content of their applications. Only applicants who identify as Indigenous will be considered for this mentorship program and must be willing to travel to Fort McMurray, Alberta for the duration of a week.

Please note that only artists(s) who are successful will be notified.

Selections will be made by Arts Council Wood Buffalo staff. All successful artists will be notified by August 8, 2025 for an interview and selected artists to continue into the program will be notified within 5 business days of their interview.

Questions and more information

For questions or more information on this opportunity please contact our Rural Arts Support Program Coordinator, Michelle Foran at michelle@artscouncilwb.ca or (587) 674-1625 x.106

Image
Sticky at top of newsfeed
No
Article teaser

The Cultivating Indigenous Talent in the Arts (CITA) program will host a series of one-week mentorships from September 2025 to August 2026.

Facebook title
Call for Emerging Indigenous Artists
Facebook description

The Cultivating Indigenous Talent in the Arts (CITA) program will host a series of one-week mentorships from September 2025 to August 2026.

Twitter title
Call for Emerging Indigenous Artists
Twitter description

The Cultivating Indigenous Talent in the Arts (CITA) program will host a series of one-week mentorships from September 2025 to August 2026.

Deadline
News type
Artist opportunity type
Spotlight
Off
From News Feed
Yes